diumenge, 22 de novembre de 2020

LES NOSTRES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

 Activitat extraescolar de dansa i aeròbic

Benvolgudes famílies.

Seguint amb els escrits sobre les nostres activitats extraescolars, ara és el torn de la Dansa i Aeròbic.

Com sempre, esperem que us agradi i sigui de gran utilitat.


DANSA I AERÒBIC A L'ESCOLA MERITXELL

Que és la dansa?

La dansa és l'acció o manera de ballar. Es tracta de l'execució de moviments al ritme de la música que permet expressar sentiments i emocions.

És una important eina pedagògica. Als infants els agrada ballar i moure's, i és per això, que la dansa es converteix en un mètode natural d'aprenentatge i una forma bàsica d'expressió.


Quins són els beneficis de la dansa en els infants?

Beneficis físics:

  • Afavoreix la millora de la flexibilitat, la força, la resistència i la bona postura.
  • Augmenta la capacitat pulmonar i muscular.
  • Genera un cos i un estat mental més equilibrat.
  • S'exercita l'agilitat i la coordinació de moviments (psicomotricitat) així com l'equilibri.
  • Desenvolupa l'oïda musical, el sentit del ritme i l'expressió corporal.
  • Fomenta la memòria auditiva (ordres, consignes, paraules, sons i cançons) i la memòria motriu.

Beneficis psicològics i socials:

  • Ajuda a relacionar-se amb el grup. Millora les relacions socials.
  • Permet desinhibir i alliberar tensions.
  • Millora la vitalitat i la positivitat.
  • Millora l'autoconfiança i l'ànim. Ballar ajuda a sentir-se millor i a potenciar de manera positiva la seva autoestima i confiança en un mateix.


Que fem a l'Escola Meritxell?

Des de fa més de 20 anys ens dediquem a fer conèixer el món de la dansa als infants.
Des dels més petits de 4 anys fins als més grans de 12 anys.

A tots ells, i en cada etapa en la qual es troben, i a cada infant segons les seves possibilitats, ja que cada cos i cada infant és diferent, tractem, sota la supervisió i ensenyances de la professora de dansa i aeròbic, que:

  • Gaudeixin de les classes i expressin les seves emocions.
  • Aprenguin a relacionar-se amb les altres nenes.
  • Aprenguin una disciplina i uns valors morals.
  • Treballin i s'esforcin per aconseguir els seus objectius.
  • Aprofitin els beneficis de la dansa que els manté actius físicament i a més els fa desenvolupar la memòria i la coordinació.
  • Aprendre a més, que no tots els passos surten a la primera i, que tant a la dansa com a la vida, la pràctica i la insistència ho són tot.

També a final de curs es fa una demostració de dansa i aeròbic davant dels pares, on els infants no sols poden ensenyar el que han après i practicat durant el curs sinó que poden gaudir i emocionar-se de la feina ben feta.


Que fem a les classes?

Comencem d'una manera concentrada i organitzada d'entrar a l'aula on farem dansa.
Es fa un escalfament i estiraments, i segons el curs:

Iniciació a la dansa P4 i P5

Es treballa a través del joc i l'expressió lliure de l'infant.
Es comencen a ensenyar elements bàsics de col·locació del propi cos. Col·locació en l'espai i envers el grup. El temps, el ritme i la coordinació.
Algun muntatge, petita coreografia i a mig curs, preparació de la coreografia final de curs.



Alumnes de 6 a 9 anys.

Exercicis de flexibilitat, coordinació, col·locació del cos i de moviments de dansa, amb diferents tipus de música tant clàssica com moderna.

També s’introdueixen a l’aeròbic, com una combinació de dansa i esport, on començaran per exercicis acrobàtics bàsics com les tombarelles i les seves variants, la roda lateral i les seves variants.

Equilibris, on aconseguiran agilitat i destresa, aprenent a utilitzar el cos, les mans i els peus i a ser flexibles, forts, i a trobar l’equilibri i l’estabilitat.




Alumnes de 10 a 12 anys.
 
En aquesta classe el treball de la tècnica de la dansa i l’aeròbic és més profund, treballant al detall cada element relacionat en com moure el cos en cada pas, desplaçaments, girs…

El treball d’elasticitat, agilitat i coordinació  també és més profund,  per tal de poder tenir el cos preparat per afrontar diferents passos que requereix la dansa.


Professora: Marta Aguilera.


 


Cap comentari:

Publica un comentari